Info
- Działanie :SEO E-commerce
- Data :od 08.2023
- Klient :woli nie być upubliczniony 🙂
Brief
W wakacje 2023 roku zgłosił się do nas klient, który szukał firmy zajmującej się SEO. Przedstawiliśmy ofertę, klient się na nią zgodził.
Wykonaliśmy audyt strony narzędziem Screaming Frog, przeanalizowaliśmy widoczność serwisu i konkurentów z branży narzędziami Ahrefs i Semrush. Po otrzymaniu dostępu do Google Analytics i Search Console przejrzeliśmy błędy, ukryte URLe, problemy z indeksowaniem itp.
Przygotowaliśmy plan działania i strategię, wiedzieliśmy już co w serwisie działa, co „względnie” działa i co jest totalnie do poprawy/wymiany/usunięcia. Mieliśmy listę konkurentów, fraz kluczowych na które oni rankują, a nasz klient nie.
- Separated they live in Bookmarksgrove
- Right at the coast of
- The Semantics
- A large language ocean.
- Right at the coast of
- The Semantics
- A large language ocean.
- Separated they live in Bookmarksgrove
- The Semantics
- A large language ocean.
- Separated they live in Bookmarksgrove
- Right at the coast of
Krok 1
Analiza strony klienta
Wykonaliśmy audyt techniczny strony internetowej, a następnie zajrzeliśmy w rynek klienta i jego bliskich konkurentów. Pozyskaliśmy bazę kilku tysięcy fraz kluczowych, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki, mieliśmy informacje o liczbie miesięcznych wyszukiwań, pozycji klienta i jego konkurentów oraz konkretne URL, które działają na te frazy.
Krok 2
Konsekwentne prace SEO nad sklepem
Mając już wiedzę co trzeba zrobić i do czego dążyć, rozpoczęliśmy konsekwentne prace nad stroną klienta.
Optymalizowaliśmy podstrony od tych, które mają najwyższe szanse na ruch (i sprzedaż, nie optymalizowaliśmy bloga w pierwszej kolejności), poprawialiśmy meta tagi, nagłówki, pisaliśmy nowe treści, wdrażaliśmy linkowanie wewnętrzne itp.
Dodatkowo zarządzaliśmy i sugerowaliśmy zmiany globalne, gdzie potrzebna była zmiana jednego elementu, aby wpłynęła na wszystkie podstrony serwisu – przykładem takiego działania jest np. poprawa struktury menu.
Po za działaniami na stronie rozpoczęliśmy również proces budowania autorytetu przez pisanie bloga firmowego oraz zdobywanie wysokiej jakości backlinków, w 90% z artykułów sponsorowanych na realnych, dużych, działających portalach.
Krok 3
Efekty SEO sklepu z biżuterią
Zaczęliśmy pracować w sierpniu. Przez pierwsze miesiące poziom ruchu był podobny, nawet może malutki spadek. W listopadzie nastąpił skok pozycji i i klient z poziomu około 20-25 tysięcy kliknięć miesięcznie wszedł na poziom 50-60 tysięcy kliknięć. Wzrost był duży również w okresie świąt Bożego Narodzenia, bo biżuteria to produkt idealnie sprzedający się na prezent, pik był widoczny w ostatnim tygodniu przed świętami, głównie w Search Console i Analytics, ale pozycje utrzymują się wysoko również w styczniu, lutym i marcu.