Info

doodle-1

Brief

W wakacje 2023 roku zgłosił się do nas klient, który szukał firmy zajmującej się SEO. Przedstawiliśmy ofertę, klient się na nią zgodził. 

Wykonaliśmy audyt strony narzędziem Screaming Frog, przeanalizowaliśmy widoczność serwisu i konkurentów z branży narzędziami Ahrefs i Semrush. Po otrzymaniu dostępu do Google Analytics i Search Console przejrzeliśmy błędy, ukryte URLe, problemy z indeksowaniem itp.

Przygotowaliśmy plan działania i strategię, wiedzieliśmy już co w serwisie działa, co „względnie” działa i co jest totalnie do poprawy/wymiany/usunięcia. Mieliśmy listę konkurentów, fraz kluczowych na które oni rankują, a nasz klient nie.

doodle-1

Krok 1

Analiza strony klienta

Wykonaliśmy audyt techniczny strony internetowej, a następnie zajrzeliśmy w rynek klienta i jego bliskich konkurentów. Pozyskaliśmy bazę kilku tysięcy fraz kluczowych, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki, mieliśmy informacje o liczbie miesięcznych wyszukiwań, pozycji klienta i jego konkurentów oraz konkretne URL, które działają na te frazy.

doodle-2

Krok 2

Konsekwentne prace SEO nad sklepem

Mając już wiedzę co trzeba zrobić i do czego dążyć, rozpoczęliśmy konsekwentne prace nad stroną klienta.

Optymalizowaliśmy podstrony od tych, które mają najwyższe szanse na ruch (i sprzedaż, nie optymalizowaliśmy bloga w pierwszej kolejności), poprawialiśmy meta tagi, nagłówki, pisaliśmy nowe treści, wdrażaliśmy linkowanie wewnętrzne itp.

Dodatkowo zarządzaliśmy i sugerowaliśmy zmiany globalne, gdzie potrzebna była zmiana jednego elementu, aby wpłynęła na wszystkie podstrony serwisu – przykładem takiego działania jest np. poprawa struktury menu.

Po za działaniami na stronie rozpoczęliśmy również proces budowania autorytetu przez pisanie bloga firmowego oraz zdobywanie wysokiej jakości backlinków, w 90% z artykułów sponsorowanych na realnych, dużych, działających portalach.

doodle-2

Krok 3

Efekty SEO sklepu z biżuterią

Zaczęliśmy pracować w sierpniu. Przez pierwsze miesiące poziom ruchu był podobny, nawet może malutki spadek.  W listopadzie nastąpił skok pozycji i i klient z poziomu około 20-25 tysięcy kliknięć miesięcznie wszedł na poziom 50-60 tysięcy kliknięć. Wzrost był duży również w okresie świąt Bożego Narodzenia, bo biżuteria to produkt idealnie sprzedający się na prezent, pik był widoczny w ostatnim tygodniu przed świętami, głównie w Search Console i Analytics, ale pozycje utrzymują się wysoko również w styczniu, lutym i marcu. 

semrush wykres 2
wykres semrush

Szukasz doświadczonej firmy SEO niebędącej dużą agencją?